Terug naar het overzicht
Onthaal, organisatie en
sales
Onthaal, organisatie en
sales is een studierichting in de arbeidsmarktgerichte finaliteit (domein Economie
en organisatie).
Leerlingen leren competenties die belangrijk zijn bij het
klantgericht verkopen van goederen en/of diensten aan particuliere klanten en
bij het klantvriendelijk onthalen en informeren van bezoekers en het uitvoeren
van beperkte administratieve taken aan het onthaal.
De basisvorming is dezelfde
als voor alle andere studierichtingen binnen de arbeidsmarktgerichte
finaliteit.
Dit is een goede keuze voor jou als:
ü je bereid bent sociale en communicatieve vaardigheden
te hanteren in functie van het klantgericht handelen;
ü je bereid bent om basisvaardigheden Duits, Engels en
Frans te verwerven met het oog op het klantgericht handelen;
ü je bereid bent je te verdiepen in productkennis in
functie van het klantgericht handelen;
ü je bereid bent om een aantal ondersteunende taken
zoals aanvullen, onderhoud van de winkelruimte en presenteren uit te voeren;
ü je bereid bent om een beperkt aantal administratieve
taken uit te voeren;
ü je interesse hebt in functionele ICT-vaardigheden
Wat na het secundair?
Dit is een richting in de arbeidsmarktfinaliteit. Dat
wil zeggen dat je na het secundair meteen aan de slag kunt op de arbeidsmarkt.
Bijvoorbeeld als onthaalmedewerker, administratief medewerker, commercieel
medewerker, …
Afhankelijk van je capaciteiten,
interesses en inzet is ook verder studeren via een graduaatsopleiding een
optie.
Lestabel: