ICT is niet meer weg te denken uit ons onderwijs. Zeker nu elke leerling en leerkracht over een laptop van de school beschikt is het belangrijk dat we er een kader voor opmaken. Omdat we graag iedereen zo snel mogelijk willen helpen, vragen we om alle problemen te melden via onze helpdesk. Op deze manier bewaren we makkelijk het overzicht en worden alle problemen volgens de juiste prioriteiten of in volgorde van aanmelding behandeld.
Waarmee kunnen we je helpen:
Voor de leerlingen:
- Problemen met je laptop
- Opnieuw instellen van wachtwoorden
- ...
Voor de ouders:
- Hulp met je ouderaccount in Smartschool
- Opnieuw instellen van wachtwoorden
- ...
We hebben enkele afspraken op een rijtje gezet die zorgen dat we een vlotte werking kunnen garanderen.
- elke leerkracht en leerling brengt elke dag zijn toestel met volle batterij mee naar school;
- je draagt uiterste zorg voor de laptop;
- gebruik je toestel tijdens de lessen enkel voor schoolwerk (games, social media, chatboxen, filmpjes, ... horen hier niet bij);
- als je toestel niet werkt meld je dit direct aan de ict-dienst, ofwel via e-mail aan helpdesk.atheneum @lincparc.be of aan de laptopbalie tijdens de openingsuren;
- onze school maakt gebruik van Google-diensten: mails, dataopslag, ... zorg dat je altijd backups van je bestanden op je Google Drive hebt staan;
- bij problemen met je toestel wissen we het toestel volledig;
- leerlingen kunnen steeds langskomen aan de ict-balie tijdens de pauzes (8:00-8:15, 10:45-11:00, 12:40-13:30, 15:10-16:00)
- ict-meldingen kunnen 24/7 gestuurd worden via een e-mailtje aan helpdesk.atheneum @lincparc.be. Zo kunnen wij naar prioriteit iedereen zo vlot mogelijk helpen. Je krijgt ook automatisch een mailtje als we gevolg hebben gegeven aan je melding.
- de meeste problemen zijn binnen het uur opgelost, maar dan moet het wel gemeld worden ;-)
Als iedereen naar deze richtlijnen handelt, kan de digitale revolutie helemaal losbarsten en kunnen we er optimaal van profiteren om het leren tot een hoger niveau te tillen!